Ugrás a fő tartalomra

Szabad improvizációs zenei műhely @Tű Fokán Művészeti Fesztivál 2016

SZABAD IMPROVIZÁCIÓS ZENEI MŰHELY – művészeti vezető Sőrés Zsolt

2016. június 29 - július 3., Cserhátszentiván

A tavaly először nagy sikerrel megrendezett szabad improvizációs zenei műhely idén is várja a résztvevőket a IV. Tű Fokán Művészeti Fesztiválon, Cserhátszentivánon!
Web: http://www.tufokan.com/
Facebook: https://www.facebook.com/tufokanalapitvany/

A műhely a kortárs improvizatív zene mesterei – Richard Barrett, John Butcher, Cornelius Cardew, Derek Bailey, Tim Hodgkinson, Eddie Prévost, Keith Rowe, John Stevens stb. – által kialakított metodológiák valamint az elmúlt két évtized során gyűjtött saját tapasztalatok mentén kívánja bevonni az érdeklődőket a kotta nélküli, nem hagyományos játékmódokba és a valósidejű interpretációs technikák megteremtésének kísérletébe, az „individuális-autentikus nyelv” mint a metazenei kommunikáció eszköztárának kialakításába. A metazenei érzékelésmód során megismerkedünk az „aurális zenével”, a párbeszéd és felfedezés dialektikájában létrehozható spontán és véletlen hangzások kialakításával, az improvizatív zene pszichoszociális vonatkozásaival (az „ego eltűntetése” igényével) és „étoszával” valamint a csoportos improvizáció demokratikus működésével. Foglalkozni fogunk az improvizatív zenével, mint a valós idejű hangdizájnnal („tájképzenével”), mint zörejzenével, mint hangművészettel (sound art) és (fluxus) performansszal, az improvizációt meghatározó formazúzó technikákkal, az önmagát építő dramaturgiával és minden más működési területtel, kérdéssel, paradoxonnal, amely az improvizatív zene során a megváltozott tér-idő érzékelésünkkel kapcsolatban ill. az ebben való működésben felmerül. Az egyes műhelygyakorlatokat a reflexiók megbeszélésére, a történtek összefoglalására szolgáló beszélgetések kísérik. A műhelyre bármilyen előképzettséggel, hangszeres tudással rendelkező ill. autodidakta zenészeket, hangművészeket, előadókat és új kalandra vágyó, nyitott gondolkodású, hangművészet iránt érdeklődő nem zenész résztvevőket egyaránt várunk.

Jelentkezni 2016. június 15-én éjfélig a
tufokanfoundation@gmail.com
és/vagy a
zs.sores@gmail.com
címeken lehet.

Az e-mailben kérlek küldjétek el az alábbi információkat:
1. Név
2. E-mail
3. Telefonszám (mobil)
4. Hangszer
5. Előképzettség
emellett örömmel vesszük, ha
6. Zenei elképzeléseitekről is írtok pár szót.

A részvételi díj, amely 12.000 Ft, ingyenes belépést biztosít a fesztivál összes programjára valamint ingyenes sátorhelyet is magában foglal
A műhelyfoglalkozások időpontját úgy fogjuk kialakítani, hogy akit érdekel, az a fesztivál más műhelyein is részt tudjon venni
Minimum 5 fő jelentkezése esetén indul a műhely. A maximális létszám 12 résztvevő.

Kérjük, hogy a jelentkezéseteket visszaigazoló válasz e-mail után 5.000 Ft előleget is fizessetek be az alábbi számlaszámra szintén 2016. június 15-ig:

Számlatulajdonos: Tű Fokán Művészeti Alapítvány
Számlaszám: MagNet Bank  16200106-11573809

***
Sőrés Zsolt (mélyhegedű, elektronika) több mint húsz éve aktív improvizatív-, elektroakusztikus és zörejzenész, experimentális zeneszerző, hangművész, független kurátor, író és szerkesztő. Jelenleg aktív formációi: trió Christian Kobival és (a Henry Cow-t 1968-ban megalapító) Tim Hodgkinsonnal, duó Jean-Hervé Péron Art-Erroristtal (az idén 45 éve működő, legendás krautrock zenekar, a Faust alapítójával), Ahad & ChrS (Christian Skjødttel), projektek Franz Hautzingerrel, trió Richard Barrett-tel és Milana Zarićcsal, duó Christian Kobival, duó Bolcsó Bálinttal, Ahad & én (Tóth Pállal), Noise Flowers (Oli Mayne-nel és Wahorn Andrással) stb. Színházakkal, kortárstáncosokkal, videóművészekkel, költőkkel és filmrendezőkkel is dolgozik. A DoN’T Eat Group audiovizuális-interdiszciplináris performanszcsoport tagja. Az 1990-es évek végétől 2002-ig a Szünetjel Fesztivál egyik szervezője ill. művészeti vezetője, 2008-2010 között pedig a Relatív (Át)Hallások nemzetközi kortárs zenei találkozó kurátora volt. 2012-ben a kelet-európai országokban megrendezett Sound Exchange fesztivál-, szimpózium- és programsorozat magyar kurátora, 2014-ben pedig az első Magyarországon megrendezett reprezentatív, nemzetközi hanginstalláció-kiállítás, Az érzékelhető határán – más hangok kurátora volt. 2014-től tanít az LFZE elektronikus zenei médiaművészet szakán. 2008-ban Az autonómia új esélyei címmel szerkesztett kötetet Hakim Bey aka Peter Lamborn Wilson és más ontológiai anarchisták műveiből. Jelenleg Hilary Jefferyvel és az Inconsolable Ghost együttessel Andrej Iszkanov hallucinatív horror klasszikusának, a Visions of Suffering című film új változatának a filmzenéjén dolgozik. 2015 szeptembere óta pedig tagja az immár negyven éve létező, Ana-Maria Avram és Iancu Dumitrescu által vezetett Hyperion International Ensemble-nek.

Megjegyzések

  1. Jelentkezési lap és infók:
    http://www.tufokan.com/muhelyek.php?impro

    VálaszTörlés
  2. Jó estét neked!
    Tudom, hogy az üzenetem nagy meglepetés lesz, amikor eléri. Szóval, elnézést kérek tőled.
    Engedjék meg, hogy nyújtsam be a hitel ajánlat opciót.
    Pénzintézet vagyunk Franciaországban.
    Önnek szüksége van egy kölcsönre vagy egy beruházásra a projekt megvalósításához, annál több gond. 30 éves időtartamra bármely személynek nyújtunk hitelt. Az ajánlat 10.000 € és 1.500.000 € közötti.

    Kérjük, írjon nekünk e-mail címünkön: financecontrole08@gmail.com

    Köszönöm a figyelmet.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS – THE WASP BOUTIQUE (2LP+DVD+DOWNLOAD CODE, pH-22)

PRESS RELEASE: FEBRUARY 2014 ARTIST: ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS ALBUM TITLE: THE WASP BOUTIQUE LABEL: PERIPHERAL CONSERVE (pH-22) FORMAT: DOUBLE VINYL (500 copies with DIGITAL DOWNLOAD CODE). Copies will come with a DVD of a portrait film of the two musicians by Douglas Hart and Peter Strickland. DISTRIBUTION: The state51 Conspiracy from MARCH, 2014 Outer design and disc labels: Babs Santini TRACKS: Side A 1. Was ist los da oben? 13:16 2. 100gr de protéine 11:59 Side B 3. Saute! 4:44 4. Sorry, it’s illegal 15:30 Side C 5. 20th September 13:02 6. Sans Parole 9:48 Side D 7. Luvoco 15:20 Total playing time: 83:44 Art-Errorist (Jean-Hervé Péron) : lyrics / vocals, bass guitar, acoustic guitar, trumpet, cavaquinho, psalterion, loops, samples, oil barrel, thermic chainsaw, hammerdrill, effects Zsolt Sőrés (Ahad) : viola, circuit bent toys, home-mades, ”lo-fi” synthesizers, crackle box, Korg DS-10, theramin, dictaphone tapes, percussions, sonorous objects,

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t